Türkiye'nin muhalefet lideri Kemal Kılıçdaroğlu, "Kanal İstanbul" projesinin potansiyel destekçilerini, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın 2023'te yapılacak seçimlerde kaybetmesi halinde onları dışlayacağı konusunda uyardı.
"Bloomberg" ajansının bildirdiğine göre, Türkiye Ulaştırma Bakanı Adil Karah İsmailoğlu, projenin yaklaşık 15 milyar dolara mal olacağını açıklayarak, hükümetin önümüzdeki Haziran ayı sonunda işe başlamayı planladığını belirtti.
Ajans, 45 kilometre uzunluğundaki suyolunun Karadeniz ile Marmara Denizi'ni birbirine bağlayan ülkede ikinci olacağını kaydetti ve Erdoğan, yaklaşık 10 yıldır açıklandığında bunu "çılgın projesi" olarak nitelendirdi.
CHP Genel Başkanı Kılıçdaroğlu'nun T24'te yaptığı açıklamada "Kanal İstanbul ihalesine girecek ülkeye mesafe koyacağız, paralarını ödemeyeceğiz; bizden bir banka kredi verirse günü geldiğinde o da görür!"
"Yani projeye finansman sağlayacak iç ve dış kuruluşları açık açık tehdit etmiş. Burada mesele Kanal İstanbul falan değil yerli ve yabancı yatırımcı gözünde ülkenin itibarı ve güvenirliği meselesidir. Eğer ki siz yabancı yatırımcılara belli bir proje için 'İktidara gelirsek paranızı ödemeyeceğiz' derseniz, o ülkeye yatırım yapmayı düşünen tüm yabancıların zihninde tüm projeler için kocaman bir şüphe oluşturursunuz. Diğer ülkelere 'Türkiyeli siyasetçilere güven olmaz' dedirtirsiniz. 'Bizden bir banka kredi verirse günü geldiğinde o da görür' cümlesi ise daha vahim" dedi.
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Akram İmamoğlu, kanalın Türkiye'nin en büyük kentinin 16 milyonluk nüfusunun su kaynaklarını "yok edeceği" ve doğayı onarılamaz bir şekilde yok edeceği ve şehri yaşanmaz hale getireceği uyarısında bulundu, ancak Erdoğan hükümeti bu endişeleri reddetti.
Reuters, büyük Türk bankalarının çevresel kaygılar ve bu büyüklükteki bir projeye yatırım yapmanın getirdiği riskler nedeniyle "İstanbul Kanalı" nı finanse etmekten kaçındığını bildirdi.
Reuters'in aktardığına göre tanınmış bir bankacı, "Kanal İstanbul'un finansmanına katılabileceğimizi sanmıyorum," çünkü proje çevre sorunlarını gündeme getirebilir.
İkinci bir bankacı, altı bankanın Birleşmiş Milletler sürdürülebilir kalkınma anlaşmasını imzalamalarına "uymak zorunda" olduklarını belirterek, bunu "Kanal İstanbul'u finanse etmenin önündeki bir engel" olarak değerlendirerek Moskova'nın şüphesini artıracak ve bir ikinci açacak. bir Rus deniz filosunu içeren Karadeniz'e geçiş.
0 Comments