Birlesmis Milletler (BM) tarafindan her yil 20 Haziran’da kutlanan Dünya Mülteciler Günü öncesi çok uluslu sirketler Avrupa’daki mültecilere yönelik yeni bir karar aldi. Tent (Mülteciler için Çadir Ortakligi) sivil toplum kurulusu tarafindan organize edilen istihdam programi çerçevesinde en az 40 çok uluslu sirket, 3 yil içinde Avrupa çapinda 250 binden fazla mülteciyi ise alma ve egitim verme taahhüdünde bulundu. Alinan karar kapsaminda Adidas, Amazon, Hilton, PepsiCo ve Starbucks gibi dünya markalari 13 bin 680’den fazla mülteciyi dogrudan ise alacak ve 86 binden fazla kisiye ise egitim verecek.
En az 5 bin mülteciyi ise alma sözü veren ABD’li e-ticaret devi Amazon’un Insan Kaynaklari yöneticisi J. Ofori Agboka mültecilere danismanlik, egitim programlari, beceri kazandirma, dil egitimi dahil her türlü destegi verdiklerini belirterek, “Amazon’un mültecileri küresel olarak desteklemeye yönelik politikasini yansitan kararimizdan gurur duyuyoruz. Hedefimiz onlara yalnizca bir is vermek degil, ayni zamanda kendilerini gelistirmeyi sürdürecekleri ve sirketimize deger katmaya devam edebilecekleri isler saglamak" dedi.
Istihdam programiyla oteller zinciri Marriott ve Hilton ayri ayri bin 500 çalisan, Starbucks ise bin çalisan alacagini duyurdu. Marriott CEO’su Anthony Capuano, "Avrupa’daki birçok pazarda rekor düzeyde talep görüyoruz. Bu nedenle, talep arttikça misafirlerimizi agirlayabilecegimizden emin olmak için daha fazla ise alim yapiyoruz” ifadelerini kullandi.
BM Mülteciler Yüksek Komiser Yardimcisi Kelly Clements yaptigi açiklamada dünya çapinda yaklasik 12 milyonu Ukraynali 110 milyon insanin zorla yerinden edildigini ifade ederek, bunlardan yarisinin Avrupa’da yasadigini söyledi.
Ikinci Dünya Savasi’ndan bu yana en büyük mülteci krizinin yasandigini hatirlatan Clements, "Her sayi, her seyini birakip güvenlik, koruma arayan ve mümkün olan en kisa sürede hayatini yeniden insa etmek isteyen bir ailenin hikayesi. Bu nedenle sirketler tarafindan verilen taahhütler kesinlikle gerekli” seklinde konustu.
0 Comments