Cumhurbaşkanı Erdoğan, Yunanistan Başbakanı Miçotakis'i kabul etti

 Yunanistan Başbakanı Miçotakis, Beştepe'de Cumhurbaşkanı Erdoğan'la görüştü. İki liderin basın toplantısında işbirliği mesajı verilirken görüşmeye Erdoğan'ın Hamas açıklaması damga vurdu: Ülkemde 1000'i aşkın Hamas mensubu tedavi altında.


Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan ile komşu Yunanistan'ın Başbakanı Kiryakos Miçotakis, son bir yıl içinde dördüncü kez bir araya geldi. Beştepe'deki görüşmenin ardından ortak basın toplantısında karşılıklı işbirliği vurgulansa da, Miçotakis'in Kariye'nin yeniden camiye çevrilmesini eleştirmesi ve iki liderin Hamas konusunda görüş ayrılığı yaşaması dikkat çekti. Erdoğan, 1000 Hamas üyesinin Türkiye'de tedavi gördüğünü de ilk kez açıkladı.

Ortak basın toplantısında ilk sözü alan Erdoğan, iki komşu arasında gelişen işbirliğinin önemini vurguladı, Kariye konusundaki görüş ayrılığını not ederek "UNESCO varlığı olan her bir eserin korunmasına hizmete sunulmasına büyük önem veriyoruz" dedi ve İsrail'i eleştirdi.

KARİYE VE HAMAS ANLAŞMAZLIĞI

Miçotakis de yine işbirliğinden ve artan ticaretten övgüyle söz ederken, "Kariye Camisi’nin tekrar ibadet yeri olarak işlev görmesi bizim için üzüntü yaratan bir gelişme oldu. Bu olağanüstü mekanın bütün insanlığa ait bir insanlık eseri olduğuna inanıyorum" çıkışı yaptı.

Miçotakis'in konuşmasında Hamas'tan "terör örgütü" olarak söz etmesi ise Erdoğan'ın tepkisini çekti.

Erdoğan, Miçotakis'in "Hamas'ı terör örgütü olarak görüyoruz" sözleri üzerine "Mutabık kalmadığımız önemli bir konu var. Ben Hamas'ı terör örgütü olarak görmüyorum" dedi.

ERDOĞAN: ÜLKEMDE 1000'İ AŞKIN HAMAS MENSUBU TEDAVİ ALTINDA

Erdoğan, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Hamas 1947'den itibaren toprakları işgal edilmiş ve topraklarını koruma altına alan bir direniş örgütüdür. Bu örgüt ne yazık ki İsrail'in acımasız 45 bini bulan insan kaybına karşı oraları koruma mücadelesini veren bir direniş örgütü durumundadır. Bunu görmemiz lazım. Hamas'a terör örgütü dersek acımasız bir yaklaşım olur.

BM'de sizler de olumlu oy vermek suretiyle acımasızlığa katılmadınız ortak olmadınız. Bundan dolayı sizlere teşekkür ediyorum. Şimdi burada terör örgütü derseniz üzülürüz. Şu an itibariyle adım adım Hamas'ı takip ediyorum. Ülkemde 1000'i aşkın Hamas mensubu tedavi altında. Ben inanıyorum ki sizlerin burada yanlış yaklaşımınız olabilir ben buna katılmıyorum. Batı bunlara her türlü silahla saldırıyor bunun karşısında bu topraklarından tecrid edilen Hamas'ı sizler terör örgütü derseniz buna üzülürüm."

Miçotakis ise "Bu konuda mutabık kalmamakta mutabık kaldık " yanıtını verdi.

İki lider, basın toplantısını soru almadan sonlandırdı.

Miçotakis ve beraberindeki heyeti Ankara'ya getiren uçak, saat 15.08'de Esenboğa Havalimanı'na indi.

Başbakan Miçotakis'i, havalimanında, Dışişleri Bakanı Hakan Fidan, Ankara Vali Yardımcısı Murat Soylu, Ankara Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Faruk Köylüoğlu, Dışişleri Bakanlığı Protokol Genel Müdürü Büyükelçi Ahmet Cemil Miroğlu, Dışişleri Bakanlığı İkili Siyasi İşler ve Denizcilik-Havacılık-Hudut Genel Müdürü Büyükelçi Burak Özügergin, Türkiye'nin Atina Büyükelçisi Çağatay Erciyes ve Yunanistan'ın Ankara Büyükelçisi Theodoros Bizakis ile diğer yetkililer karşıladı.

micotakis.jpg

Miçotakis ile Erdoğan'ın Beştepe'deki görüşmesi, saat 16:00 civarında başladı.

Sonrasında ortak basın açıklaması düzenlendi.

İki liderin açıklamalarından öne çıkanlar şöyle:

ERDOĞAN: TİCARET HACMİMİZİ 10 MİLYAR DOLARA ÇIKARMAK HEDEFİMİZ

"Türkiye - Yunanistan arasındaki iş birliği ruhunun güçlendirilmesi tüm bölgemiz için hayırlı olacağı inancındayız. Sayın Başbakan ile biraz önce son derece verimli, samimi ve yapıcı görüşme gerçekleştirdik. Görüşmelerimizde ikili gündemimizde yer alan konuları gözden geçirdik. Geçtiğimiz yıl 6 milyar dolar olarak gerçekleşen ikili ticaretimizi 10 milyar dolara çıkarma hedefiyle çalışıyoruz. Yunanistan'la aramızda çözülemeyecek büyüklükte bir sorun olmadığına dair inancımı paylaşmıştım. Bu bir süreçtir. Daha fazla netice vermesi için titizlikle ilerletilmesi gerekir.

Deprem kuşağında yer alan ülkelerimiz, komşuluk hukukunu hep yerine getirmiş birbirlerinin yardımına ilk koşan ülkelerden olmuşlardır. Görüşmelerimizde Türk - Yunan ilişkilerindeki birbiriyle bağlantılı sorunları ele aldık. Sorunlarımızı samimi diyalog, iyi komşuluk, uluslararası hukuk dahilinde çözme irademize bağlıyız. FETÖ, PKK ve DHKP-C gibi terör örgütleriyle mücadele gündemimizin üst sırasındaydı. Yunanistan ile terörle mücadele konusunda anlayış birliğimiz giderek güçleniyor. Terör örgütlerine bölgemizin geleceğinde yer olmadığına dair mutabıkız. Komşumuz ve NATO müttefikimiz Yunanistan'dan beklentilerimizi bugün paylaştım. Kıbrıs sorununun Ada'daki gerçekler temelinde adil, kalıcı çözüme kavuşturulması mühimdir. Böyle bir adım, bölgemizin istikrar ve huzurunu güçlendirecektir.

MİÇOTAKİS: REFAH KONUSUNDA HEMFİKİRİZ

"Bu dördüncü Ankara ziyaretim. Aramızdaki anlayış ve ilişki ortamı devamlı daha olumlu bir şekilde gelişiyor. Refah'ta gerçekleşecek kara işgalinin kabul edilemez olması konusunda hemfikir kaldık. Yunanistan, Türkiye'nin AB'ye üye sürecine destek vermeye devam etmektedir. "

ERDOĞAN: HAMAS'I TERÖR ÖRGÜTÜ OLARAK GÖRMÜYORUM

Miçotakis'in açıklamasından sonra Cumhurbaşkanı Erdoğan, 'mutabık kalmadığımız bir konu var' diyerek şu açıklamayı yaptı:

"Mutabık kalmadığımız çok önemli konu var. Ben Hamas'ı bir terör örgütü olarak görmüyorum. Hamas 1947'den itibaren toprakları işgal edilmiş, bu toprakların işgalinden sonra da topraklarını koruma altına alan bir direniş örgütüdür. Bunu görmemiz lazım. Hamas'a terör örgütü dersek bu acımasız bir yaklaşım olur. Hamas'ı terör örgütü olarak görmüyorum. Hamas'ı kendi insanını koruma mücadelesi veren insanlar olarak görüyorum. Bunlara karşı sizlerin de nitekim BM'de sizler de olumlu oy vermek suretiyle orada bu acımasızlığa katılmadınız. Bundan dolayı da size ayrıca teşekkür ediyorum. Ben Hamas'ı adım adım takip ediyorum. Ben inanıyorum ki sizlerle burada yanlış bir yaklaşımınız olabilir. Ben bu yaklaşımınıza asla katılmıyorum, katılamam." 

Yorum Gönder

0 Yorumlar